perjantai 4. lokakuuta 2013

Take every chance, Drop every fear !

Moooi!

Nää viikot vaan menee täällä ihan älyttömän nopeesti ja oon tän kahen viikon hiljasuuden aikana ollu tasan kerran koneella, joten tekemistä ainakin riittää, haha :)
Mulla arki on lähteny tosi hyvin käyntiin ja nyt alkaa sellasii oikeita ystäviikin muodostuun pikkuhiljaa. Oon tosi onnekas kun oon jo löytäny sellasia hyviä oikeita kavereitakin eikä mitään pelkkiä hyvänpäiväntuttuja. Mutta oon kyllä huomannu sen että vaikka ihmiset tulee jutteleen sulle ja haluu tutustuu, se on vaan sellasta pinnallista, mutta sun pitää tehä se seuraava askel jos haluut niistä oikeita kavereita, nimittäin ne oikeet kaverit ei tosiaan tuu ittestään.

Asiasta sitten toiseen. Pari viikonloppuu sitten mentiin Seattleen meijän aluevalvojan ja muitten vaihtareitten kans, käytiin Space Needlessä ja kierreltiin Seattlee, käytiin myös syömässä sellases mäkkärin tapases pikaruokapaikas, se oli kyl aika pettymys ku siel oli tyyliin vaan pari vaihtoehtoo mist valita, eikä mitään kasvissyöjille, joten tyydyin pikku ranskalaisiin ja pirtelöön. Vitsit bongasin sieltä suomalaisen kaupan! Olin iha ylpeenä !!! Siel myytii just marimekkoo, Iittalaa yms. suomalaisia brändejä, mut sit siel myytiin myös fjallräveneita??! Se on ruotsalainen eikä suomalainen...



Heti kun oltiin päästy Seattlesta takas kotiin niin mun host-sisko Annika vietti sweet sixteen synttäreitä  ja oli kyl ihan huippu hauskaa! Syötiin aivan ihanaa cupcake cakee (Hahh en ees tienny et toi on sana :DD), hengattii vaa ja sit illal katottiin sawit 1 ja 2 hui! 


Mitäs muuta oon täällä tän hiljasuuden aikana tehny, no ainakin pelannu tosi paljon lentopalloo, ollu jenkkifutis-peleissä, opiskellu ahkerasti...
Nii joo tosta koulusta tulikin mieleeni et herranjestas ok tiesin et koulu on täällä erilaista kun suomes mut en tienny et näin erilaista! vähän huolenaiheita mulla on ollu siinä kun oon yrittäny tasapainotella reenien ja koulun välillä, nimittäin reenit on joka päivä 3h koulun jälkeen ja kun meillä on peli niin ollaan kotona vasta kymmenen aikaan illalla, joten läksyille ei juurikaan jää aikaa. Sit kun nää vielä pitää kokeita vähintään kerran viikossa/aine ja mulla on 4 lukuainetta, joten se on aika rankkaa varsinkin kun sanavarasto ei viel oo mikään täydellinen. Sit mua on harmittanu ihan sairaasti kun oon Suomes tottunu saamaan aina ysejä tai kymppejä mut täällä se on vaan niin erilaista ja mulla on niin paljon vähemmän aikaa antaa koululle niin on ollu tosi ahistavaa kun en oo enään saanu joka aineesta suoraan hyvää numeroo. 
Niin ja sit yks juttu mikä mua ihmetyttää ihan sairaasti on se et nää pitää sanakokeita omalla äidinkielellään! Siis oikeesti, tänäänkin tehtiin yks sanakoe mis piti ekaks kirjottaa sama sana minkä opettaja sano ja sit yhdistää se sana ja lause mihin se sana sopii parhaiten :D:D Voi luoja, jos Suomessa ois tollasii nii eihän mun tarvis ees opiskella! Mut joo, tääl vaihtelee tosi paljon nää aineet vaikeustasoltaan, meinaan joskus oon niin kujalla ettei mitään rajaa missä mennään ja joskus taas mietin et onko noi oikeesti noin tyhmiä et pitää opettaa tollasia itsestäänselvyyksiä.
Tää nyt on taas vähän tällänen random, mut sit oon myös huomannu sellasen asian et kun puhun enkkuu, puhun sitä ihan kun suomee, tai silleen etten enää niinkään harkitse mun sanoja niin tarkkaan, puhun vaan, niin joskus sen tuloksena on noloja hetkiä :D En viitti kirjottaa tänne mitäää ku oon niin nolo et nolaisin iitteeni yhä enemmän mut onpahan kaikki saanu ainakin hyvät naurut kun oon puhunu vähän omia juttujani miettimättä toisia merkityksiä mitä se sama sana voi tarkottaa.. :DD 

Sori ihana iphone etukameralaatu </3
 ma best homie, Sarah <3
Meijän lentopallokuvat tuli! En onneks näytä niin kauheelta mitä aattelin !


Oih, puol litraa bjtä sellaset 2 euroo, kyllä kelpaa <3
 Oih ja sitten pitää vielä ruuasta sanoo että se on ihan mahtavaa, varsinkin kun täällä on niin paljon vaihtoehtoja kasvissyöjille!!! Oikeesti kaupoissa on hyllyt ihan täynnä kaikkee vegesafkaa nii ja sit hedelmävalikoima on ihan paras! Mansikat on tosi halpoja ja niitä saa tuoreena ympäri vuoden ja sit kaikkii eksoottisempiakin hedelmiä löytyy! Joo ja sit viel yks random juttu: oon rakastunu maapähkinävoihin ihan täysin sillä aikaa kun oon ollu täällä, tarkotan et kyllä mä siit jo Suomessa tykkäsin, mutta täällä mun rakkaus on vaan syventyny entisestään, sitä vaan on ihan joka paikassa, kekseissä, karkeissa, leivoksissa, jätskissä.. käytännössä täältä voi löytää mitä tahansa missä on makuvaihtoehtona maapähkinävoi :D
Heaven <3





Hmm ei mun sisko yhtää pitkä oo :) Tai sit mä vaan hobitti ;0
 Mun host-äitin tyttö ja sen tytöt tuli viime viikonloppuna tänne meille kaheks viikkoo lomaileen nii tänä tiistaina mekin sitten otettiin vähän omaa lomaa koulusta ja lähettiin Washingtonin osavaltion suurimpaan sisävesipuistoon, Great Wolfiin. Se ei tosin ollu niin iso kun odotin ja ehkä suunniteltu vähän pienemmille lapsille kun me, mutta anyways oli hauskaa! Ne vesiliukumäet siellä oli ihan huippuja ja oli kyllä ihana irtiotto arjesta kun tuntu ihan siltä kun oisin ollu taas kaheksan-vuotias ilman mitään huolia!


Toi ilma tuol oli about 30 asteista, se oli iha ku joku tropiikki ! 



Glitter-tatska!!!



Noniii tässä sitten olikin aika tämmönen sekava postaus, mutta toivon että saitte tästä ees jotain irti ja yritän nyt alkaa oleen vähän aktiivisempi tän blogin suhteen...

xx: Emilia

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti