maanantai 19. elokuuta 2013

Matkustusta ja NEW YORK!

Moikka täältä pallon toiselta puolelta!

Aika on menny tosi nopeeta ja oon kerinny viettään jo yhen yön täällä host-perheessä, mutta ajattelin kumminkin tulla eka kertoon teille vähän mun edellisistä päivistä ettei tuu ihan jättipostausta (tääkin on kyllä aika jätti) !

No mutta nyt mennäänppä pari päivää ajassa taakse päin, lento lähti siis 15.8 Helsinki-Vantaalta 8 mais, joka tarkotti et mun piti herätä 3 aikaan, ja lähettiin sit ajeleen Lempäälästä neljältä ja saavuttiin lentokentälle sopivasti vähän ennen kuutta :) ! Kaikki meni sielläkin päässä ihan hyvin, paitsi että olin pakannu vahingossa mun tuliaisiks menevät muumisakset käsimatkatavaroihin, joka takotti siis sitä että jouduin hitto vie heittää ne roskiin, koska saksii ei saa viiä käsimatkatavarois, niimpä tietenkin ://
Lento kesti 3h, siinä oli sit aikaa tutustuu muihin vaihtareihin :) !
 Meillä oli vaihto, YHEKSÄN tunnin vaihto Heathtowlla, oli kyl aika kauheeta, jouduin kantaan mun 12kg laukkuu kädes koko sen ajan, noh, tulipahan päivän liikunnat siinä!
No, siitäkin selvittiin ja sitten olikin vuorossa 7h lento ennen NYCiä.! Se lento oli aika puuduttava ku oli jo valmiiks matkustanu niin paljon, mut kattelin siinä sit leffoi ja kuuntelin musaa, ihan kivaa oli ! Siellä oli näytettiin tosi uusia leffoja, mä esim katoin The Bling Ringin ja Yhdet häät ja kolme anoppia.
Sit vihdoin päästiin jfklle, ennen kun päästiin hakeen meijän tavaroita, meijän piti mennä sellasen haastattelun läpi jota sitäkin stressasin tosi paljon etukäteen et mitä jos en ymmärrä mitä ne puhuu ja et mitä jos ne ottaa mut sinne huoneeseen ja tulee jotain sekaannuksii!!! Jokatapauksessa haastattelu meni niin et se kysy mihin osavaltioon meen, ei muuta. Sit se alko jutteleen mulle ihan muuten vaan et sen kamu asuu espoos ja mitä kaikkee :D Nää Jenkit on muutenkin tosi rentoja, joka kauppaan minne menee niin kukaan ei ikinä pelkästään tervehdi, vaan vähintään kysyy lisäks myös kuulumiset! Täällä tulee aina niin hyvälle tuulelle kun ihmiset on niin avoimia !
Sit ajettiinkin vaan hotellille ja mentiin nukkuun, oli kyllä niin raskas päivä et huhhuh!

Aamulla herättiin ja syötiin ihana aamupala ennen kun lähettiin bussilla new yorkin keskustaan, ekana päivänä oli vuorossa Lower Manhattan, Staten Island, chinatown ja nähtiinpä myös vapauden patsas, wtc, empire state building ja mitä kaikkee muuta, en ees muista! :D Meillä oli ihana opas, se kerto kaikkee kivaa tietoo nycistä ja myös sellasta mitä vähän spessumpaa, esim opetti meille miten pitää puhuu nycis, esim. et jos haluu tilaa hodarin nii pitää sanoo : Give me a dog! Ei näin : I would like to have one hot dog please! Koska muuten ne pyytää ylihintaa koska turistit! :D Kierroksen jälkeen meillä oli 5h vapaa-aikaa ja voi jumpe kun shoppailin kyllä sit ihan huolella! Oon ollu nyt kolme kuukautta ostamatta yhtään vaatteita ja just tätä reissua varten oon säästäny joten I totally deserved it! Lower Manhattan oli kyl ihana paikka shoppailla,  kauppoja oli niinkun ihan vieri vieressä ja se katu vaan jatku ja jatku <3!

Oli kyllä niin ihana päivä ja illal vielä kun saavuttiin hotellille niin meillä oli joku sääntö info. Tykkään noista exploriuksen oppaista tosi paljon ku ne on kans tosi nuoria, jotain 25-30v niin musta tuntuu et ne ymmärtää meitä niin paljon paremmin ku jotkut 40 vuotiaat tädit. Ne selitti ne kaikki asiat tosi mielenkiintosesti ja joistain säännöistä nekin oli silleen et joo toi voi olla vaikeeta ja tää nyt on vähän järjetöntä, et ne niinkun samaistu ja silleen. Munkin mielestä jotkut säännöt oli tosi tyhmii, kuten esim et ei saa pitää shortseja jotka on alle puoleen väliin reittä. Nooh kaikkeen pitää tottuu, maassa maan tavalla!

Seuraavana päivänä herättiin taas aikasin ja lähettiin tällä kertaa kattomaan central park, time square ja joku kirkko. Sit käytiin sillä kadulla missä Carrie asuu sinkkuelämäsää! Oli kyl siistii! :D  Shoppailin taas ihan liikaa, mut ei haittaa! Vähän stressas et tuleeko ylikiloja laukkuun, mut ei ollu ees lähellä! :D

Central Park

ostettiin Ellan kaa puokkiin tälläi söpö cupcake! oli hyvää, namnam!

Ellallakin on vaihtari blogi, en osaa tehä semmosta hienoo linkkii mut: oppanamericastyle.blogspot.fi. siinä! :D

Time Square

Upsi, sinne meni miltei 500 dollarii...

Stressasin sitä lentookin ku luulin et joudun lentää yksin, mut onneks mn kaa tuli sellai ruottalainen poika ni kaikki suju ongelmitta! Oisin mä sen yksinkin osannu tehä, se oli tosi helppo, stressasin taas aivan turhasta.

Joo, mutta ilmottelen sit taas pian kuuumisia, siihen asti:
Byeee! xx Emppu

1. Ihania kuvia! Aah, kaikki noi kaupat ja NYC muutenki :D

1. Kiitti! Ja jep oli kyl ihana shoppaa tuol ku ei ainakaa kaupat loppunu kesken! :D